Re: Sparse? nie-sparse?

Autor: Sempiterna <rzopa_at_amorki.pl>
Data: Sat 07 Mar 2009 - 12:19:35 MET

news:15k7oeo0x5e5v.dlg@kwinto.prv...
> [ciach]
>
> Plik sparse nie zapisuje się fizycznie na dysku. Przy użyciu tego

No właśnie, dlatego nie widzę powodu, by plik mimo tego był
reprezentowany, jakby fizycznie leżał na dysku i nie dało się w wolne
miejsca nic wepchnąć.
Udało mi się trafić w necie na wiarygodny (nie z Wiki, ale chyba na
jakiejś uczelni) artykuł dość dokładnie to wyjaśniający, ale nie jestem
w stanie podać linku... więc tym bardziej jest to dla mnie
niezrozumiałe.

> polecenia tworzy się tylko stosowny wpis w tablicy MFT.

Który ZTCP +- na tym polega, że "od xx do yy sa same zera, więc tylko to
odpowiednio zaindeksujemy". Dlaczego więc przy kompresji (w TC atrybut
"c" przy nazwie pliku) działa to prawidłowo? Tu też jest stosowana
technika sparse, a nie widać tych całych korowodów "sam nie chce, ale
innemu nie da", znaczy się, miejsca nie zapisuje, ale innym plikom go
nie udostępni...

--
Na wiadomości z Quoted-Printable nie odpowiadam.