Re: Sparse? nie-sparse?

Autor: tg <aa_at_bb.cpl>
Data: Sat 07 Mar 2009 - 00:34:08 MET

Użytkownik "Sempiterna" <rzopa@amorki.pl> napisał w wiadomości
news:49b1a962$1@news.home.net.pl...
> O co mi chodzi... dlaczego plik przy tworzeniu nie jest fizycznie zapisywany,
> a mimo to, wolnego iejsca ubywa tyle, ile jest owego pliku. Wydawało mi się,
> że technika sparse powstała po to, aby przy dużej ilości zerowych danych
> oszczędzić miejsce na dysku, poprzez zamiast zapisu zer, to wskazania w
> łańcuchu alokacji, że od-do jest pusto i nic pisać nie trzeba. Znakiem tego,
> owo puste miejsce IMO powinno być dostępne dla innych plików.

In computer science, a sparse file is a type of computer file that attempts
to use file system space more efficiently when blocks allocated to the file
are mostly empty. This is achieved by writing brief information (metadata)
representing the empty blocks to disk instead of the actual "empty" space
which makes up the block, using less disk space. The full block size is
written to disk as the actual size only when the block contains "real"
(non-empty) data.

chodzi o utworzenie ciaglego pliku o danym rozmiarze, puste miejsce jest
przypisane do pliku ale nie jest 'przetwarzane' bo nie ma takiej potrzeby
do momentu kiedy cos sie w nim pojawi