Re: Podłączenie dwóch komputerów w sieć

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Wed 04 Mar 2009 - 22:03:34 MET

Dnia Wed, 4 Mar 2009 15:07:16 +0100, Jacent napisał(a):

> Poczytalem wczoraj trochę Help systemowy i dalem radę jakoś się połączyć.
> Założylem jednak hasło, bo moje ułatwienie było tylko utrudnieniem :) Mam
> jeszcze dwa pytania, czy poprzez pulpit zdalny da się kopiować pliki? A

Da się, poprzez Zdalny schowek. Czyli kopiuj/wklej.

> drugie czy przez połączenia sieciowe można udostępnić całą zawartość
> drugiego komputera? Teraz robię to pojedynczo poprzez udostepnianie
> poszczególnych folderów.

Można udostępniać całe dyski, ale wiąże się to z globalną zmianą
uprawnień do wszystkich plików i folderów dając pełne prawa dostępowe
NTFS dla "wszyscy", co bynajmniej nie zawsze jest pożądane. Zamiast
tego można skorzystać z ukrytych udziałów administracyjnych (dziaąłją
wyłącznie na XP Prof). Na obu maszynach wyłącz teraz proste
udostępnianie plików i podepnij się np. do \\serwer\c$ podając
poświadczenia dowolnego aktywnego konta administracyjnego, istniejącego
na udostępniającej maszynie.

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/