Re: [lameriada] Zdalny Pulpit

Autor: Piotr Smerda <piotrs00_at_go2hell.pl>
Data: Wed 04 Mar 2009 - 07:10:18 MET

On Wed, 4 Mar 2009 00:26:44 +0100, Konrad Kosmowski wrote:

> Może dla Ciebie. Dla mnie ACLka z 50 adresami to żaden problem. Poza tym
> napisałeś "że podmioty zewnętrzne, które współpracują z firmą używają HTTPS" -
> pracuję w dużej firmie (kilkadziesiąt tys. pracowników) i zapewniam Cię, że
> umów z firmami zewnętrznymi dotyczącymi używania HTTPS nie ma więcej niż 50...

Może "Twoja" firma ogranicza się do 50 ... u "mnie" jest to _trochę_
więcej.

> A co mnie Skype obchodzi? Napisałeś taką bzdurę "przetunelowanie czegokolwiek
> po HTTPS czy SSH jest dość trudne do zatrzymania". Ja Ci mówię, że to banalne -
> wystarczy wyciąć i puszczać tylko na zasadzie białej listy (a czy ta lista jest
> duża czy mała i jak ją zarządzasz to inna kwestia). I tyle.

OK - nie zgadzasz sie z tezą o problemach z zatrzymywaniem czegokolwiek po
ssh/HTTPS. Twoja wola i Twoje prawo. Pomysł białej listy był rozwazany, ale
w przypadku firmy rozsianej po całym świecie jest w realizacji trochę
skomplikowany - bo w każdym oddziale czy to na Tajwanie czy w Indiach czy w
Kanadzie musi być taka sama polityka dostępu do sieci. A to jest w tym
konkretnym przypadku nie do zrealizowania - zbyt dużo procedur może
sparaliżować działanie każdej firmy.

> A Ty się produkujesz chuj wie o czym.

Piotr mnie ostrzegał, że zaczniesz bluzgać... Jak widać słusznie. Więcej
kultury w Twoich wypowiedziach na pewno nikomu by nie zaszkodziło.

> O, a więc jednak da się? Jednak nie jest to niemożliwe i niewyobrażalne?

Tak - da sie. W banku gdzie pracuje 200 osób, który ma 3-4 oddziały. Poza
tym gdzie napisałem że jest to "niewyobrażalne i niemożliwe"?

> Nie bardzo. Sorry znowu udowadniasz swoje niskie pojęcie w temacie. Wytłumacz
> mi jak za pomocą Snort/Squid/ISA Server (GFI nie tykałem) zrobić tak aby dana
> klasa użytkowników mogła między 8-16 (przykładowo) przeglądać sobie swobodnie
> stronki przez 30 minut (na zasadzie licznika)? Bo w WebSense to bez problemu.
> :)

Na zasadzie licznika? Czyli co? Wchodzę na wp.pl i siedzę na stronie
głównej przez 30 minut? czy może w sumie transfery z domeny wp.pl zajmują
mi 30 minut? A może jeszcze coś innego? Jak chcesz liczyć 30 minut na
zasadzie licznika? Bo jeśli to pierwsze rozwiązanie - zaczynam np o 12:07 i
kończę o 12:37 - to na squid załatwiam jednym skryptem.

> Ja oceniam Ciebie po bzdurach, które wypisujesz na grupie. Nie mam zamiaru Ci
> udowadniać z jakim sprzętem mam na co dzień bo przecież Ty wiesz lepiej i
> używasz największych, więc zapewne WAN na całą Polskę z 5000 routerami Ci nie
> robi, większe rzeczy widziałeś na pewno. :)

WAN na Polskę ze 500 routerami to jest coś. Wiem z czym pracuję, wiem z
czym pracują klienci. A Ty po prostu boisz się pokazać z czym naprawdę
pracujesz. Bo wygooglanie kilku nazw brzmiących "profesjonalnie" to nic
trudnego a to co poniżej przedstawiłeś tak właśnie wygląda.

> Zastanów się tylko czy kiedykolwiek w życiu dotykałeś w ogóle np. urządzeń
> NetScout, wspomnianych IntruShield/WebShield, Tivoli Netcool, ArcSight.
> Obstawiam, że zielonego pojęcia nie masz co to jest i jak (i gdzie) to działa.

O jaką stawkę chcesz się założyć? :) Ty oczywiście wiesz gdzie i jak to
działa. Bo to "co to jest' można np na wikipedii znaleźć.

> Ale jak zablokować Skype musisz się zastnawiać. :)

Nie muszę - u mnie skype w sieci nie działa.

--
Pozdrawiam
Piotrek