Re: Dodatkowy dysk na USB i opóźniony start Windows XP

Autor: Marcin Gala <m.gala.maupa_at_.interia.pyly>
Data: Mon 02 Mar 2009 - 23:24:09 MET

DooMiniK wrote:
> Witam.
> Sytuacja następująca:
> - OS: Windows XP SP3 Prof
> - dysk twardy podłączony przez USB / 500GB / NTFS
>
> W czasie, gdy dysk jest podłączony do USB system wstaje o około minutę
> dłużej - "zawieszenie" botowania następuje już po odczytaniu MBR,
> przejściu przez boot menu, przed rozpoczęciem wczytywania Windows XP (w
> przypadku włączania systemu z hibernacji jest to przed samym
> rozpoczęciem pojawiania się paska postępu wczytywania obrazu pamięci z
> HDD). W czasie, jak jest to "zamrożenie" można odpiąć dysk USB, wtedy
> [...]
Stawiam na to ze komp musi sie dogadac z tym dyskiem i niestety chwile
mu schodzi. Czas startu HDD jest duzo dluzszy niz pendrive - wiaze sie
to z koniecznoscia rozpedzenia talerzy, pewnie odczytrania jakich
struktur z niego, to zajmuje chwile. Dysk podpiety tylko przez usb, czy
ma dodatkowy zasilacz? Bo jak tylko z usb, to Ci pewnie dojdzie oprocz
tego co powyzej jeszcze chwila na wynegocjowanie wiekszego pradu z usb
niz domyslne bodaj 100mA. Generalnie stawiam ze ten typ tak ma i nic nie
zrobisz.

--
Marcin "Ahmed" Gala
m.gala(maupa)interia.pl