Re: [lameriada] Zdalny Pulpit

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Sat 28 Feb 2009 - 23:33:10 MET

** Piotr Smerda <piotrs00@go2hell.pl> wrote:

> No to teraz daj mi jakieś uzasadnienie dla którego mam puszczać tylko HTTP w
> firmie?

Uzasadnienie aby nie puszczać Skype (czy ogólnie tunelowania via HTTPS).
Przecież sam się o pytasz.

> Dodtakowym utrudnieniem jest to, że podmioty zewnętrzne, które współpracują z
> firmą używają HTTPS.

Jak sam napisałeś to tylko utrudnienie. Wobec tego dla tych podmiotów na
podstawie wniosków pracowników należy odblokować HTTPS CONNECT na proxy dla
wybranych docelowych adresów IP. A no i taki wniosek musi akceptować przełożony
pracownika i wszyscy święci. :)

> Jakieś pomysły?

Naprawdę blokowanie dostępu do stron to dla Ciebie jakaś abstrakcja?

> Skądże - z tym, że IPS/IDS to nie firewall,

System IPS jest jak najbardziej firewallem tylko reguły ma trochę inne. IDS
firewallem nie jest.

> to nie filtr pakietów typu iptables/ISA Server. Poza tym napisałem "np" a nie
> "że nie ma bata". Nie widzę powodu by instalowąć np u siebie snorta skoro
> mam sprzętowego IDSa, nie mam potrzeby bawić się w routery Junipera jeśli mam
> 2821/2851, nie chce dokładać iptables skoro mam ASA 5520.

Ja nie wiem czy w ogóle rozumiesz różnicę IDS, a IPS? Jeżeli rozumiesz to po co
wspominasz o tym, że masz IDS skoro przecież on niczego nie zablokuje? Jeżeli
natomiast masz IPS i nie pozwala on na odhaczenie ptaszkiem "blokujemy Skype"
to to jest dupa nie IPS.