Re: [lameriada] Zdalny Pulpit

Autor: Piotr Smerda <piotrs00_at_go2hell.pl>
Data: Sat 28 Feb 2009 - 23:23:23 MET

On Sat, 28 Feb 2009 22:22:11 +0100, Konrad Kosmowski wrote:

> (...)

> Trudne? Gdzie tam. Wystarczy zablokować wszelki ruch na zewnątrz i dopuścić
> jedynie proxy dla HTTP. Banalne. Jak w takim przypadku "przetunelujesz"
> cokolwiek po HTTPS czy SSH?

No to teraz daj mi jakieś uzasadnienie dla którego mam puszczać tylko HTTP
w firmie? Dodtakowym utrudnieniem jest to, że podmioty zewnętrzne, które
współpracują z firmą używają HTTPS. Jakieś pomysły?

> No jak Cisco czegoś nie da to nie ma bata... Skype od dawna daje się blokować
> za pomocą systemów IPS.

Skądże - z tym, że IPS/IDS to nie firewall, to nie filtr pakietów typu
iptables/ISA Server. Poza tym napisałem "np" a nie "że nie ma bata".
Nie widzę powodu by instalowąć np u siebie snorta skoro mam sprzętowego
IDSa, nie mam potrzeby bawić się w routery Junipera jeśli mam 2821/2851,
nie chce dokładać iptables skoro mam ASA 5520.

--
Pozdrawiam
Piotrek