Re: pytanie o program

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Sat 21 Feb 2009 - 23:01:02 MET

** rs <no.address@no.spam.pl> wrote:

> nie mam takiej listy, chociaz pewnie to nie jest taki wielki problem by ja w
> internecie znalezc.

No właśnie według mnie to może być największy problem bo sposobów przetwarzania
takich danych to jest od pyty, problem pozyskać te dane. Sugeruję poszukać
właśnie w okolicach opensource słowników i podobnych (np. aspell, czy to czego
używa polski OOo). A i tak nie będzie to moim zdaniem lista kompletna. No
zawsze zostaje PWN - ale czy udostepniają taką listę w formie do łatwego
przetwarzania aby dało się określić czy dane słowo to rzeczownik?

> dlatego, ze nie chce sie zabierac za pisanie tego samemu, pytam o program,
> ktory taka liste ma juz wbudowana.

No to pytasz o listę, nie o program. Bo jak napisalem programów to jest od pyty
albo i więcej, no i zawsze można taki napisać.

> ale to nie jest to o co mi chodzi. zapomnialem dodac chyba najwazniejsze.
> chodzi mi o losowo wybrane slowa z tej listy.

No chyba zapomniałeś. Losowo to pozostaje tak samo - najpierw tworzysz listę
słów o określonej długości, a potem z niej losujesz.

Możnaby to sieknąć w shellu (jedna linijka) ale zasadniczo to powinieneś do
tego użyć bazy danych np. MySQL.

> dlatego pytam o juz gotowy program. chyba sa programy do np. tworzenia
> krzyzowek, ktore by cos takiego robily. <rs>

Z tego co ja wiem to nie istnieje taki program. Poza tym (piszę to po raz
trzeci) nie szukasz programu tylko bazy danych słów w polskim języku, która
również uwzględnia metadane np. czy słowo jest rzeczownikiem.