Re: pytanie o program

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Sat 21 Feb 2009 - 22:21:43 MET

** rs <no.address@no.spam.pl> wrote:

> albo jakis skrypt. chodzi o to, ze potrzebuje program, ktory mi wyrzuci liste
> o zadanej dlugosci, istniejacych slow np. rzeczownikow.

A masz listę słów? Pod Linuksem masz np. /usr/share/dict/words, tyle że to są
słowa angielskie i nie wszystkie z pewnością. W ogóle istnieje taka lista dla
języka polskiego? No więc po pierwsze musisz mieć plik z listą słów.

Po drugie to również pod Linuksem masz program grep, który przetwarza zadany
strumień (np. plik) i wyświetla linie, które pasują do wzorca (robi dużo
więcej, ale to takie uproszczenie). Czyli np. chcąc wyciągnąć słowa o długości
3 z pliku /usr/share/dict/words robisz:

% grep "^...$" /usr/share/dict/words

Piszę o Linuksie, ale na Windows przecież plik tekstowy to tak samo plik
tekstowy oraz grep też jest w wersji na Linuksa.

A to tylko jeden z setek sposobów aby to osiągnąć - np. na bazie danych byłoby
to też sensowne. Tylko weź pod uwagę, że program nie będzie potrafił odróżnić
rzeczownika od przymiotnika.