Re: jak "przyci±æ" obraz dysku?

Autor: Sempiterna <rzopa_at_amorki.pl>
Data: Thu 12 Feb 2009 - 21:05:43 MET

U¿ytkownik "Kowal" <kowalik_k@op.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
news:gn1tsk$boh$1@news.onet.pl...

> Ale jeszcze jak by¶ móg³ mi wskazaæ gdzie ja napisa³em o jakiej
> kolwiek

Fakt, za du¿y skrót my¶lowy... chodzi³o mi o sytuacjê, gdy s± puste
miejsca, to siê ich nie bierze do obrazu.

> kompresji ??. A co do uciekaj±cego kota to jest ró¿nie najprêdzej
> uciekna na

Zwykle tak... ale choæby z tego, co zaobserwowa³em, wcale niekoniecznie.

> najbli¿sze drzewo. Mi chodzi³o o to ¿e bezsensem jest tworzenie obrazu
> partycji uwzglêdniaj±c w nim wolne miejsca. Ja robie obraz danychna
> partycji nie stosuj±c ¿adnej kompresji.

"Kompresja" w sensie potraktowanie miejsc zerowych i ich opuszczenie. W
sumie tak dzia³a technika "sparse", której rozwiniêciem jest stosowanie
prawdziwej kompresji w locie, na partycjach NTFS, czyli na upartego
mo¿na nagi±æ, ¿e kompresja jest, je¶li po dzia³aniu jakiego¶ algorytmu
ilo¶æ danych zmala³a.

--
D4