Re: Połączenie komp-laptop?

Autor: <jw1066_at_wp.pl>
Data: Thu 12 Feb 2009 - 09:00:27 MET

> Wygląda na to, że coś blokuje pingi i przeglądanie sieci. Jeżeli na
> komputerach masz poinstalowane jakieś obce programy typu 'zapora',
> 'firewall' lub 'Internet security' to w konfiguracji musisz ustawić
> sieć domową (192.168.1.X) jako "zaufaną" (albo jakoś podobnie - zależy
> od programu) lub przynajmniej wyłączyć firewalla na moment, żeby
> sprawdzić czy to on blokuje. Taki eksperyment możesz przeprowadzić na
> chwilę także z "zaporą" systemową. Jak uzyskasz połączenie to znak, że
> trzeba się zabrać za konfig zapory (bo sieć już działa).

Na komputerze stacjonarnym mam zainstalowany:
1. Zone Alarm - dla potrzeb testu wyłączyłem go ale
też dodałem IP laptopa 192.168.1.12 do sieci zaufane
2. Norton AntiVirus - nie widzę tu nigdzie zapory
ale na wszelki wypadek wyłączyłem go
3. Windows XP - wyłączyłem zaporę

Na laptopie:
1. McAfee - nie widzę tu nigdzie zapory
ale ale też nie widzę możliwości wyłączenia programu (?)
2. Vista - wyłączyłem zaporę

Jest pewien postęp. Z laptopa gdy wchodzę w sieci
(Start-Sieć) jest już znaleziony komputer stacjonarny (uff...).
Ale gdy chce w niego wejść otwiera mi się okienko
"łączenie z stacjonarny" i chce "nazwa użytkownika"
i "Hasło". Co on chce o jaką nazwe uzytkownika i hasło
pyta ?

Irk