Re: Połączenie komp-laptop?

Autor: Kermit <_at_jc.cy>
Data: Wed 11 Feb 2009 - 12:43:55 MET

Dnia 10-02-2009, ktoś znany jako 'jw1066@wp.pl' w wiadomości
<news:54c3.000002a2.4991fa95@newsgate.onet.pl> napisał:

> Opiszę po kolei, co robiłem:

Na pierwszy rzut oka wydaje się w porządku.
Ale od początku:
1. Czy _obydwa_ komputery mają połączenie z internetem (a właściwie z
liveboxem) niezależnie czy IP są "stałe" czy dynamiczne (z serwera
DHCP)? Czy z obydwu komputerów można wejść do panelu liveboxa przez
wpisanie adresu w IE: http://192.168.1.1?
2. Jeżeli tak, to sieć TC/IP jest skonfigurowana dobrze i nie ma tam
czego szukać, a raczej skupić się ma grupie roboczej, przeglądaniu
otoczenia sieciowego i udostępnianiu folderów i plików.

> Ponieważ nie wiedziałem jak to konfigurować, więc tu nie robiłem nic
> zakładając, że tu nic nie muszę zmieniać. Czy dobrze ?

Dobrze. Jedna karta sieciowa to i jedno polączenie. Wystarczy.
Komputery łączą się ze sobą za pośrednictwem liveboxa.

> Teraz rozpocząłem próby połączenia komputerów.
> Z komputera stacjonarnego (XP) z Pulpitu klikami w "Moje miejsce sieciowe" .
> Znajduje mi komputer stacjonarny i udostępniony folder i jeszcze jakieś inne
> mało znaczące pierdoły, ale nie lapka. Zatem wpisuje w Explorerze IP lapka
> czyli 192.168.1.12 i też nic nie znajduje.
> Tu przeprowadziłem jeszcze jedna próbę (jak pisałem wcześniej) ze zmienioną
> konfiguracją protokołu TCP/IP na "Uzyskaj adres IP automatycznie" (I, pkt.2).
> i było to samo.

Sprawdź czy do bramy (liveboxa) i drugiego komputera dochodzą pingi.
Uruchom wiersz polecenia i wpisz:
ping 192.168.1.1. [ENTER] - połączenie komputera z liveboxem
ping 192.168.1.X. [ENTER] - połączenie z 2 komputerem (oczywiście
zamiast X wpisz ostatnią cyfrę adresu drugiego komputera (albo
nadanego stałego, albo, jeżeli jest dynamiczny, odczytanego z ekranu
komendy ipconfig w wierszu polecenia)
Jeżeli pingi dochodzą patrz punkt 2 wyżej.

--
Pozdrawiam
Kermit The Frog