Re: XP Home SP3 i SQL Express 2005

Autor: Krzysiek <krzysztofogorek_at_gmail.com>
Data: Thu 05 Feb 2009 - 13:43:27 MET

On 5 Lut, 11:25, Borafu <borafu_NIELUBIESP...@gazeta.pl> wrote:

> masz na myśli sys... admina ?
> na takiego co nie wyciąga pochopnych wniosków o nieudostępnianiu?
> niezła myśl.
> ;-)
>
> przyczyn niemożności połączenia może być sporo:
> - nieskonfigurowany klient sql
> - nie otworzyłeś portów na firewallu
> - nie działa sql server browser
> - źle poustawiane konta użytkowników (bo z tego co napisałeś widzę lekki
> chaos w tej kwestii)

wyłączyłem firewalla (mam sprzętowego na gateway'u - router).
Zainstalowałem Offica 2007 z dodatkiem do OE. Chciałem udostępnić jego
bazę danych w sieci i mi napisało, że "XP Home nie ma możliwości
udostępniania baz danych" i złożyłem ręce. Ale jest jeszcze jedna
opcja tylko nie umiem zmusić instalatora do podłożenia bazy danych na
innym komputerze. Mam taki misz-masz. Serwer głównej aplikacji jest na
W2K. Tam pracuje SQL Express 2005. I tam chciałem (a nie lokalnie)
połozyć bazę pod Business Contact Manager i udostępnić ją dla
pozostałych dwóch maszyn (Vista Business i XP Home). Tylko pytanie -
czy ja mogę używać HP Home w firmie? Pewno gdzieś trzeba na chwilę
jakiś klucz doklepać tylko gdzie i co?