Re: WinXP + zdany dostep, jak to ugryzc?

Autor: banan <banan3k_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 04 Feb 2009 - 06:36:26 MET

Użytkownik "Konrad Kosmowski" <konrad@kosmosik.net> napisał w wiadomości
news:e54n56-1je.ln1@kosmosik.net...

> O ja... to może problem polega na tym, że Windows XP Home nie jest
> przeznaczone
> i jest *celowo* okrojone tak aby nie dało się zarządzać centralnie?

Rezczywistosc w polskich szkolach publicznych jest jaka jest. Ktos przede
mna zadecydowal, ze fajnie bedzie zakupic Windows Home, i jest Windows Home.
Nie ma teraz pieniedzy na zmiane systemu i nic na to nie poradze, wiec
staram sie wykorzystac to co mam.

> FUT Warning bo to nie ma nic wspólnego z tematyką tej grupy. Sieć Ci
> działa?
> Działa? Jak działa to OK - NTG.

No _przepraszam_, moze mam napisac na alt.microsoft.fanboys? Jest to problem
administracji siecia, moze mamy wprowadzic zasade ze wyzej 3 warstwy to
tematow nie poruszaj? Wlasnie o to, ze siec mi _nie dziala_ tak jakbym tego
oczekiwal.

> A w jakim celu ma być to podglądanie? Jeżeli chodzi o świadczenie zdalnego
> wsparcia dla użytkownika to Home Edition ma możliwość wysyłania zgłoszeń o
> wsparcie (to działa w oparciu o RDP, tylko wysyłanie jest dosyć
> kłopotliwe),
> inną opcją wbudowaną w system to dzielenie pulpitu za pomocą Windows
> Messengera.

Te zgłoszenia o wsparcie i dzielenie pulpitu oferuja praktycznie ta sama
funkcjonalnosc co VNC, ktore dodatkowo jest o wiele prostsze w instalacji.
Funkcja podgladania jest dosyc prosta - ustawienie stanowisk w salach jest
"klasyczne", i czesto podczas zajec uczniowie robia to czego nie powinni
robic.

> To się nic nie nada i w zasadzie każde poza zatwierdzonym przez Microsoft
> oprogramowanie, które jakimś cudem by to potrafiło to będzie łamało
> warunki
> licencji, ergo będzie pewnie nielegalne - w licencji Windows jest stricte
> napisane, że nie można tak robić. No i technicznie nawet Windows XP
> Professional tego nie umożliwia - takie funkcje ma Windows Server -
> dokładnie
> Terminal Server.

XP Pro tez go posiada :/ Tylko niestety dla pojedynczego uzytkownika...

> Napisz jakie zadania administracyjne chcesz wykonywać? Większość z nich
> nie
> wymaga utrzymywania interaktywnej sesji graficznej na danej stacji.

1) Podgladanie - to mi zalatwi VNC
2) Zdalna administracja poszczegolnymi stanowiskami - zebym wszystko mogl
robic z innego miejsca. W dzien, podczas pracy uczniow, zeby kontrolowac
stan tych komputerow (przewidujemy hardcoreowe zabezpieczenia, ale wiadomo
ze nasza mlodziez jest zdolna), i nawet w nocy - puszczam sobie WOL na sale
i po kolei wchodze, sprawdzam Event Log, liste programow, pulpit, itp. Juz
nie mowie o tym, ile to potencjalnych mozliwosci na przyszlosc otwiera.

pozdrawiam!
banan