Re: gdy niemozliwy inny OS na laptopie

Autor: gl12d4 <gl12d4_at_DELETEgazeta.pl>
Data: Mon 02 Feb 2009 - 09:54:07 MET

Użytkownik "1634Racine" <1634@Racine.pl> napisał w wiadomości
news:gm5qee$3t5$2@inews.gazeta.pl...
> Wojciech "Spook" Sura in news:gm52ie$kcl$1@inews.gazeta.pl

> Ale mnie interesuje przypadek na troche innym, "pierwotniejszym"
> poziomie -
> gdy chce zrobic format na hdd laptopa,zlikwidowac kupiony z laptopem OS i
> zainstalowac inny OS, ktory juz od jakiegos czasu mam na plycie
> instalacyjnej [z serialem,legal] i ktory to OS nie ma zadnego zwiazku z
> kupionym laptopem.
> Wiec sa problemy i sa dosyc czesto opisywane w sieci.

Ale odplewiaj wieści z sieci. Może po prostu spróbuj. W czym widzisz
problem? Może po prostu cię nie rozumiem, ale nie widze tu żadnego problemu.
Biezrzesz płytę instalacyjna systemu i za pomocą jej narzędzi robisz co
chcesz z twardym dyskiem komputera. W ogóle nie zawracasz sobie głowy co
wcześniej na nim było. Oczywiste jest jedno "ale" - system musi być na tyle
nowy, żeby nowoczesne sprzęty powykrywac chociaż na tyle, żeby zainicjować i
dokonczyc instalację. A i tak po instalacji może sie okazać, że masz 2 tryby
grafiki i nie masz blutka czy wifi.

> Ja pytam nie tylko jak obejsc zatrzymywanie sie procesu instalacji takiego
> nowego OS-a, ale przy okazji i domyslnie - dlaczego tak jest?
> a/ graty w laptopie nie sa kompatybilne z w2k/xp?
> b/ bios blokuje?

Nie wiem. Kupiłem lapka z "przyspawaną" Vistą. Bez problemu poszły na nim
XP, Ubuntu (nie widział połowy sprzętów, ale uruchamiał się) i Windows 7.
Oczywiście, że nei jednocześnie, ale w ramach sprawdzenia i zweryfikowania
"wieści z sieci".

pzdrw
gl12d4