Re: Namieszalem z czcionkami

Autor: Piotr Palusiński <perfekt_xl_at_invalid.wp.pl>
Data: Sun 01 Feb 2009 - 19:16:23 MET

In news:gm3pd9$hp6$1@atlantis.news.neostrada.pl,
*Gabriel* <zastawka@poczta.fm> typed:
> Witam!
> Zaczalem bawic sie programem do zarzadzania fontami i cos poszlo nie tak.
> System Win XP Pro.
> W pewnym momencie wszystko bylo nie tak jak powinno. Tzn. czcionki na
> pulpicie wyswietlane jakimis abstrakcyjnymi krojami itp.
> Po kilku godzinach walki mniej wiecej to uporzadkowalem, ale dalej cos
> jest nie tak.
>
> Przykladowy screen: http://www.avicodecs.pl/test/font.gif
> (to nie kwestia zadnego wirusa, tylko moja. Screen jest z SS&D poniewaz
> ladnie obrazuje problem)
>
> Nie zna ktos moze rozwiazania na to?

> [...]

Panel sterowania / Czcionki/ menu Plik/ Zainstaluj nowa czcionke
W systemach 2000, XP klucz:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows
NT\CurrentVersion\FontSubstitutes
W małych windowsach W98, WME....
Uzycie czcionek bitmapowych zalezy od rozdzielczosci ekranu i zawarte
tu HKEY_CURRENT_CONFIG\Display\Fonts
Glowna lista mozliwych rozdzielczosci dla czcionek rastrowych
przechowywana tu:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\fontsize
Natomiast uzywane fonty True Type sa zdefiniowane w kluczu:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Fonts
Ponadto w pliku win.ini sekcja [FontSubstitutes], ktory to wpis(y) ma
priorytet pierwszeństwa nad wpisami w rejsetrze.

lub Modyfikator [FontSubstitutes] 1.0.1.5, ktory wykona robote za Ciebie.
http://www.idg.pl/ftp/pc_358/Modyfikator..FontSubstitutes..1.0.1.5.html

--
Piotr Palusiński [Microsoft MVP Windows Desktop Experience]