Re: Okienka explorera

Autor: Piotr Palusiński <perfekt_xl_at_invalid.wp.pl>
Data: Sun 01 Feb 2009 - 07:31:05 MET

In news:gm2580$pmg$1@atlantis.news.neostrada.pl,
*Osadnik* <osadnik.www@wp.pl> typed:
> 1. Gdzie ustawić minimalny rozmiar okna ? Przycisk "ustaw we wszystkich
> folderach" nie działa. Mam zawsze okienko domyślnej wielkości 800x600 co
> mnie denerwuje bo korzystając z widoku "Kafelki" mam tylko jedna
> kolumnę ikon zamiast dwóch a brakuje dosłownie paru pikseli więcej by
> wyświetlały się dwie kolumny.

Rozciąg minimalnie okno do ukazania sie dwóch kolumn i kliknij na menu
Plik/Zamknij lub trzymając Shift zamknij okienko, a zapamięta ustawienia.

> 2. Dlaczego w systemie sa dwa eksploratory?
> tzn jeden ma inne ustawienia a dugi inne. np eksplorator z ikony "mój
> komputer" ma zupełnie inne ustawienia niż np ten z folderu na pulpicie.

To jest normalne, ma inne parametry wywoławcze, co powoduje inne ustawienia
i wyświetlanie.

> Było to widać jak zmieniałem domyślną ikonę folderów. jeśli wchodziłem w
> drzewo katalogów z Mój Komputer to był one standardowe, jak z dowolnego
> innego folderu - zmienione.

Możliwe, że masz zapisane w dwóch miejscach to wświetlanie, chodzi o
rejestr, jedno w HKLM../ Folder, a drugie w HKLM..../ CLSID ...
Zobacz jak się zachowa po skasowaniu pliku IconCache.db.
Jest to plik, w którym Windows przechowuje kopie ikonek pobranych z różnych
plików w celu ich wyświetlenia.
Co jakiś czas warto go wykasować, bo ciągle rośnie o nowe ikonki, nie
mówiąc już o tym, że przy zmianie np.ikonki skojarzonej z danym typem
pliku Windows wyświetla uparcie starą.
Po restarcie wszystkie ikonki powinny odzyskać właściwe barwy i kształty.

--
Piotr Palusiński [Microsoft MVP Windows Desktop Experience]
Piotr Palusiński [Microsoft MVP Windows Desktop Experience]