Re: Opera, RSS

Autor: Sempiterna <rzopa_at_amorki.pl>
Data: Sat 31 Jan 2009 - 00:10:12 MET

Użytkownik "Jacek Maciejewski" <jacmacwytnij@o2.pl> napisał w wiadomości
news:1hergjl41461$.vrn1kguhz3w6$.dlg@40tude.net...

> Jak używasz OE do poczty, to się przeprowadź na Operę, tylko zyskasz.
> No i
> rzeczywiście, albo założysz jakies konto i będziesz miał ikonę Poczta
> albo
> wykorzystasz mechanizm podany przez goomish'a.

Opera (M2) nie ma rzeczy dla mnie ważnej - opcji "przekaż dalej jako
załącznik". (to musi być tak, a nie kombinowanie z wytnij-wklej).
W takiej postaci karmię swój antyspam (i dziś na to konto przychodzi
mniej, niż jedno gówno na tydzień, wręcz tego nie zauważam.
Próbowałem Opery pod Windows 7 - chodzi bardzo ładnie, i pod X64, i pod
x86.
U nie OE chodzi naprawdę, superstabilnie, poza tym, ma znacznie mniejsze
wymagania na zasoby (choć to akurat przy mocnej maszynie ma małe
znaczenie).
Przyznam, nie bawiłem się z filtrami, dobrze, aby Bayesa można było
bezpośrednio podpiąć, o ile już nie jest. Przeszkadza mi sposób
prezentacji, kiedy nadeszła wiadomość - dla starszych jest normalnie
data, ale dla średnio nowszych jest podany tylko dzień i godzina, a dla
najnowszych "dzisiaj" i godzina, muszę poszperać, aby to ujednolicić,
może jest opcja do przestawienia? - musi być wszędzie tak samo, sam
sobie będę zgadywać, czy dana data była w poniedziałek, czwartek, czy
dzisiaj i nie chciałbym, aby cokolwiek, ktokolwiek mnie w tym wyręczał.
Średnio wygląda sprawa z pogrupowanymi wiadomościami, ale tu też mi się
przyznam, nie chciało grzebać z opcjami, aby zawsze to było rozwinięte.
Brak pokazywania listy grup z boku, przez cały czas, nawet kosztem
zmniejszenia obszaru okienka do czytania. Muszę się dogrzebać do opcji
pokazującej, jaki jest aktualny postęp ściągania wiadomości (przyznam,
nie sprawdziłem w Transferach) :), nawet, jeśli to miało by być możliwe
tylko pojedynczo, konto po koncie, grupa po grupie, jak w OE. To
oczywiście od tego, zę nie chce mi się :))) teraz bujać z ustawieniami,
ani wbijać 17 kont mailowych, ręcznie :), ale w żadnym razie Opery nie
skreślam, bardzo wygodną sprawą jest to, że aby przeskakiwać między
wiadomością, a stroną z klikniętego w tej wiadomości linku, nie trzeba
osobnego programu, a jedynie kliknąć na tę drugą zakładkę. Nie pamiętam,
czy M2 obsługuje (choćby tylko w jedną stronę - odbiorczo) kodowanie
transportowe yEnc...

Walczyłem z Windows 7 - nie udało mi się uruchomić 3 rzeczy, może to
dlatego, iż to beta? 1. Latających jak w Viście okienek, dzięki czemu
miałbym szybki podgląd, co gdzie jest, chociaż okna miały tę swoją
przezroczystość, jaką powinny, ale jak za wielką mgłą, brak też
przełączania Aero "bardziej" / Aero "mniej", jedynie Aero / nie-Aero. 2.
za ciężkie Chiny Ludowe nie szło ustawić pożądanej rozdzielczości, nawet
po zainstalowaniu Vostowych sterów do grafiki - zachowanie ekranu nie
uległo zmianie. 3. najmniej istotne - nie było nigdzie żadnego programu
pocztowego/newsowego.

"Dzięki" opcji 3 używałbym Opery i na pewno byłbym zadowolony. Ale... na
przeszkodzie stanęła mi opcja 2, za mało mi się na ekranie mieściło, już
pies trącał jedynkę, okna nie muszą mi latać (ta rybka zresztą jest
całkiem fajna), ale rozdziałki nie zdzierżyłem, wróciłem do XP, gdzie
mam taką, jaką chcę.
Tak więc - na pewno Opera jeszcze u mnie zahula, jako mail/news. Ale
poczekam, aż Opera Software uzupełni te kilka opcji... ewentualnie
poszperam, może widgeta odpowiedniego ktoś napisze? (do "podaj dalej
jako załącznik" głównie).
OE na razie mi wystarcza, OEPT nie używam - po niezbyt miłych
doświadczeniach z takimi programami. Opera ma natomiast super-sprawę.
Jeśli na stronie jest np. 100 linków z plikami do pobrania, to nie muszę
każdego z osobna klikać, uruchamiam tylko podgląd linków, zaznaczam
od-do, pobierz i jaaaadę, najwięcej chyba 400 naraz tak ciągnąłem,
milutko było patrzeć, jak program sam ciągnął kolejne pliki :) Do WWW
jeśli nie muszę koniecznie innej, to używam tej przeglądarki - Opery
znaczy się. I czekam, aż wyjdzie finalna dziesiątka, bo alfa już jest.

--
D4