Re: odczyt z dysku logicznego raid-0

Autor: Marek <marek_at_freelancer-it.org>
Data: Tue 20 Jan 2009 - 03:00:20 MET

> Niby można jakąś wtyczkę, ale wydaje mi się, że ten bug (bo jest to
> pluskwa - ma parę niedopracowań, odkąd pamiętam) jest wystarczająco
> dobry.
> Niby można też dowolny skaner czytający nośnik (Np. HDD-Scan), ale to
> już nie jest kopiowanie w nicość...
> Mnie się w TC podoba samosprawdzanie przy starcie - dzięki temu na paru
> komputerach wykryłem wirusa, zanim zrobił to specjalizowany program -
> nie zgadzała się suma kontrolna i program zamknął się, komunikując powód
> swej decyzji.

Z punktu widzenia Linuxowca uznaję to za "feature" a nie bug :)
A co do sumy kontrolnej to masz rację - to nic w zasadzie programistów nie
kosztuje! a i do bibliotek możnaby podczepić tą funkcję
Co do samych sum kontrolnych to popełniłem ostatnio jeden program do
obliczania 10 typów sum (md4,md5, sha-XXX, ripemd-XXX). Ładnie zintegrowany
z menu kontekstowym, nie wiesza się, jest progress w procentach i
szybkości.
Chciałem go sprzedać ale chyba opublikuję jako public domain - okroję go
tylko do języka angielskiego ;)