Edycja rejestru WinXP pod Linuksem.

Autor: <omson_at_o2.pl>
Data: Mon 12 Jan 2009 - 10:06:45 MET

Mam problem z aktywacją Windows XP Professional SP2 OEM (zakupionego
razem z pecetem w firmie ICom). System był aktywowany dawno temu i
sporządzony był backup partycji systemowej za pomocą programu Acronis
True Imager. Niedawno walczyłem z rootkit'em (którego nieumyślnie
wpuściłem) w wyniku czego musiałem ostatecznie przywrócić kopie
systemu ( z oprogramowaniem) z backup'u. I tutaj po dograniu
DeamonTools'a zaczął pojawiać się monit o aktywacje produktu. Niestety
próba aktywacji (czyli moja zgoda na przeprowadzenie aktywacji)
kończyła się znikaniem monitu - nie załączał się wizard postępu
aktywacji. Obecnie nie mogę zalogować się już do systemu (również w
trybie awaryjnym) ponieważ wyskakuje monit o aktywację systemu i
niezależnie czy wybiorę 'tak' lub 'nie' - system zaczyna logować się
od nowa (nie przechodzi do ekranu aktywacji). Znalazłem przepis na
reset aktywacji: http://pages.prodigy.net/larzman/WinXP_Key_Code.htm
ale potrzebuję dostać się do rejestru w celu edycji. Mam możliwość
dostania się do pliku odpowiadającego odpowiedniej gałęzi rejestru z
poziomu Linux BackTrack 3 ale nie poradzę sobie w edytorze binarnym,
żeby zmodyfikować plik 'software'. Co innego przypominającego
windowsowy edytor?

Pomoże ktoś jak się do tego zabrać? Ewentualnie inny sposób poza
Linuksem? Chodzi mi tylko i wyłącznie o zresetowanie aktywacji Windows
i ponowne jej przeprowadzenie bez konieczności reinstalacji OS-a
(system jest całkowicie legalny, jest naklejka z kluczem produktu na
obudowie kompa - chce go tylko wprowadzić).

Pzdr, OMSON