Re: Newsgroup: pl.comp.os.ms-windows.winxp ?

Autor: 1634Racine <1634_at_Racine.pl>
Data: Sun 04 Jan 2009 - 19:35:55 MET

Radosław Sokół in news:2009010316555900@grush.one.pl

zważ: napisalem,że nie masz racji co do _kategorycznosci_ sądu, a nie, że
nie masz racji.

oczywiscie masz racje; kto zabiera sie za _taki_ sprzet - musi miec
ulepszony o te generacje techologiczna OS. Ale kto NIE zabiera sie za taki
sprzet - nie ma z tego powodu zadnego stresu uzywajac w2k.

masz racje; gdy natrafie na aplikację, ktora _musze_ miec w nowszej wersji i
tylko obslugiwanej przez co najmniej xp - przejde na xp. Ale poki co, nawet
najnowsze wersje photoshopa [chyba tylko na co najmniej xp] nie sklaniaja
mnie do tego, wersja dla w2k jest juz i tak _bardzo_ wystarczajaca i
_bardzo_ zaawansowana. photoshop jest tylko przykladem.

analogicznie.

no wiesz... dla natywnego firewalla nie trzeba przechodzic od razu na xp; sa
ok zewnetrzne, sensownie konfigurowalne, bez przesady :)
Ale oczywiscie jest to (jakis) argument.
Swoja droga - ipsec dla w2k nie jest ponoc zly, na szczescie dobrze opisany
w sieci, bo nie taki znow oczywisty w konfiguracji...; ale mnie nie chcialo
sie dlubac, wiec poki co -> outpost, bowiem comodo dla w2k jest kiepski [w
wersji dla xp będący super firewallem i do tego darmowym].
Nie daje glowy, ale cos mi sie zdaje, ze zewnetrzny firewall typu outpost,
czy comodo w wersji dla xp sa lepiej/szerzej konfigurowalne niz natywny
[xp]. Ale kopii kruszyc o to nie bede.

ale ja to mam taki chałupowy tryb uzywania w2k :)
Powaznie: podejrzewam/troche wiem, ze "korporacyjnie" to w2k z pewnoscia
jest ubozszy od xp, ale co do budowy, zasad, opcji, tych podstawowych i
bardzo wielu nie tylko podstawowych opcji - tzw. identiko. Mozna cmokac nad
szczegolami, ale to bedzie tak, jak z c+ i c++.

to oczywiste, ale poki co, jak na garbatego, jest nieźle -> WinSPatcher.
I podkreslam: najogolniej to pewnie masz racje co do potrzeby przechodzenia
na xp, ale gdy zastanowic sie nad konkretnymi powodami, to okazuje sie, ze
mozna (poki co) te ewentualne powody "obejsc" w miare wygodnie.
Pewnie niedlugo zrobie to, ale jedynym powodem bedzie mocniejszy sprzet. I
zrobie to chyba jakos tak.... "dla swietego spokoju" :)

no, tutaj to ja mysle, ze nie masz w ogole racji: dzisiaj przechodzenie na
viste przypomina przechodzenie w98 -> millenium. Z tego co czytam
powszechnie w sieci i nie sa to amatorskie pisaniny.

pewnie tak.

ale to nie jest prawda.