Re: Dalsza historia backupu...

Autor: Sempiterna <rzopa_at_amorki.pl>
Data: Tue 09 Dec 2008 - 22:16:30 MET

news:65oa3fq5j8s5.dlg@kwinto.prv...

> Odwrotnie, tak bywa przy FAT32==>NTFS.

ZTCW. dzieje się tak, gdy przy konwersji bloki NTFS nie pokrywaly by się
z blokami FAT, aby uniknąć długotrwałego mielenia dyskiem (aligning
data), to robi sie bloki jednosektorowe. Gdyby konwertor stwierdził, że
bloki będą się pokrywać, wtedy rozmiar bloku nie jest zmieniany.

> Bardzo wątpię żeby udało się stworzyć tak małe klastry (512B) przy tak
> dużej partycji FAT32.

Da się. Jak robiłem FAT32 z blokiem 64 kB na partycji 10 MB, to się da
:)
Kwestia parametrów przy komendzie format. Zrobiłbym i tu bloki 64 kB,
gdyby nie to, że diskedit-or takich już nie obsługuje, a nie chciało mi
się ręcznie przeliczać hex-dec...
Ale Win98, jako ciekawostka, jeśli nie odwoływać się narzędziowo,
obsłuży bezboleśnie FAT z blokami 64 kB, chociaż fakt, już z takimi nie
wystartuje. Ale wystarczy dyskietka, która przekaże start dalej. Nawet
na MS-DOS 6 testowałem bloki FAT(16) 64 kB, chodziło :)

--
D4
Oddaj krew (nie tylko) dla Filipa... (każda grupa)