Windows XP, IPX, klucz sprzętowy HASP i CDN Klasyka...

Autor: Yakhub <yakhub_at_gazeta.pl>
Data: Fri 21 Nov 2008 - 21:46:32 MET

Witam.

Problem dotyczy powszechnie znanego i powszechnie nielubianego
programu FPP (Firma Plus Plus). Dla tych, co nie wiedzą - program jest
zabezpieczany kluczem sprzętowym. Do działania klucz musi być albo
wpięty w ten komputer, albo wpięty w serwer.

Do tej pory: był sobie komputer z Windows 98. Na tym komputerze był
zmapowany dysk sieciowy, na dysku było FPP. Program działał.

Teraz: komputer z Windows 98 został zastąpiony przez Windows XP.
Zmapowałem dysk sieciowy (z tą samą literką, co przedtem). Program
wyrzuca przy starcie komunikat "Brak komunikacji z kluczem" i się nie
uruchamia.

Wiedziałem, że ten mechanizm działa po IPX, doinstalowałem więc ten
protokół. Zaczęło działać.

Po restarcie komputera - nie działa.

Wyłączyłem zaporę, nadałem userowi uprawnienia admina - nie pomogło.
Zacząłem grzebać w konfiguracji sieci - w końcu zaczęło działać.

Po restarcie - nie działa.

Udało mi się już określić procedurę, co zrobić, żeby zadziałało:
trzeba wyłączyć protokół IPX (odznaczyć ptaszka obok), zaakceptować
zmianę, a następnie włączyć ten protokół ponownie. Wtedy zacznie
działać... Do następnego restartu komputera, kiedy to procedurę należy
powtórzyć.

Co więcej - wiem, że na sąsiednim biurku stoi inny komputer z WinXP,
na którym wszystko działa bez problemów(!)

Ma ktoś jakiś pomysł?...

--
Pozdrowienia,
 Yakhub