Re: Problem w uzyskaniu francuskich liter

Autor: dziobu <xxxxxxxx_at_xxxx.xx>
Data: Fri 14 Nov 2008 - 15:18:32 MET

Dnia 11/14/2008 3:10 PM, Użytkownik Benek napisał:
> Witam.
>
> Używam polskiej edycji Windows xp Professional i MS Word 2003. Mój
> problem polega na tym, że chce pisać w MS Word oraz innych programach do
> pisania tekstów francuskich liter. Jestem studentem filologii romańskiej
> i jest to dla mnie palący problem.
>
> Ustawiłem amerykański międzynarodowy oraz mam na pasku język polski
> programisty wybrany, jako domyślny. Problem polega na tym, że czasem,
> kiedy piszę po polsku język przestawia się na amerykański
> międzynarodowy, a akurat chce pisać po polsku.

1. system pamięta w jakim oknie miałeś jaki język. Jesli ustawisz w
Wordzie np angielski, potem wyjdziesz do innego okna, pozmieniasz te
języki i wrócisz - to zmieni spowrotem na angielski. Jak sie z tym
pogubisz to masz wrażenie że system sam sobie zmienia układ klawiatury.

2. W ustawieniach języków są gdzieś skróty klawiszowe do zmiany ukłądu
klawiatury. Powyłączaj je.

> Po uruchomieniu Worda zmieniam język na pasku na francuski i nie mogę
> uzyskać pełnych znaków z francuskiego alfabetu. Nie wiem gdzie
> popełniłem błąd w konfiguracji, ale nie mogę pisać wygodnie po
> francusku, aczkolwiek wiem, że taka możliwość istnieje.

Co to znaczy "wygodnie"? To znaki są czy ich nie ma?
Oidp są różne typy ichniejszej klawiatury (tak jak nasza
"...programisty" i ta druga ("maszynistki"?)). Może wybrałeś nie tą i
francuzkie krzaczki są pod innymi skrótami.

> Kolejną ważną dla mnie kwestią jest sprawdzanie pisowni podczas
> wprowadzenia francusko języcznego teksu w MS Word, tak jak to ma
> miejsce, gdy się piszę po angielsku.

Musisz doinstalować słowniki do Worda. Oidp to są na płytce instalacyjnej.

--
Pozdrawiam
dziobu