Plotowanie przez kabelek USB/serial

Autor: colnet <universis_at_wp.pl>
Data: Fri 14 Nov 2008 - 14:48:18 MET

Mam na Laptopie Dell Inspiron system Vista, Ploter jest firmy GraphTec
ma on złącze typu RS, natomiast Laptop ma tylko USB, więc kupiłem kabel
przejściówkę z USB na serial firmy Sweex. Sciągnąłem driver pod Vistę
do tego kabelka bo w pudełku jest tylko pod win98/win2k/XP. Wszystko się
pięknie zainstalowało drukarka również, port drukowania drukarki
oczywiscie ustawiony na taki jaki jest ten port usbserial - czyli COM5.
Gdy jednak chcę coś wyplotować z pod Corela to niestety ale zapada
cisza, i nic się nie dzieje, plotowania nie ma, komunikatow o jakichś
błędach też nie ma. Okno oprogramowania/drivera do tego plotera ma
opcję: "drukuj stronę testową" - ale po uruchomieniu tego też zapada
cisza. Ploter oczywiście sprawny bo drukuje pod XP tyle że przez
kabelek "RS". W związku z tym mam dwa pytania do grupowiczów :

 - czy jest jakieś polecene systemowe przeprowadzające test
   drukarki/plotera lub inne pomagające w diagnozie tego problemu ?

 - jakim poleceniem sprawdzić komunikację z drukarką i drożność"
   kabelka USB/serial ?

Ps: post wysłałem również na grupę "visty", ale tam sie nić nie
dzieje, a mnie się spieszy z tym uruchomieniem plotowania.