Podmiana plików obsługi płyty głównej podczas startu XP.

Autor: <xdplus_at_gmail.com>
Data: Thu 13 Nov 2008 - 23:14:38 MET

W sprzęcie padła płyta główna. Po wymianie płyty głównej XP
professional oczywiście nie wstaje, naprawa za pomocą cd instalacyjnej
nie rozwiązała problemu.

Natknąłem się w internecie na opisy bezproblemowej podmiany płyty
głównej, które opierały się o deinstalację sterów od starej płyty,
podmianie sprzętu i zabootowanie XP który na nowo sobie wykrywał nowy
sprzęt.

Ja niestety nie miałem takiej możliwości, więc zastanawiam się, czy
podczas bootowania już na nowym sprzęcie można wejść w tryb, gdzie
mógłbym uruchomić system z innymi driverami lub wykasować odwołania z
rejestru ?

Ponoć VIA wypuszcza dyskietki z driverami do tego celu. Ponoć też ten
magiczny tryb to F6 - domyślam się o co chodzi - zapewne o instalację
dodatkowych sterowników po starcie z płyty instalacyjnej - ale czy
oprócz sterów do dysku SATA/SCSI można systemowi dostarczyć również
nowe stery do płyty głównej?

Jak namierzyć problemy, które nie pozwalają wstać windowsowi po
zmianie płyty? Widziałem jakiś bluescreen, ale od razu następuje
restart.

Płyta to ASUS chipset SB600, AM+.