Re: AD Windows 2008 - jak to zrobic najlepiej ?

Autor: <f1j_at_k_?>
Data: Mon 27 Oct 2008 - 18:47:52 MET

W przypływie oświecenia osoba która zwie się AD Windows 2008 wstukała na
klawiaturze poniższe znaki:
> Jest serwer Windows 2008 z AD
> Na serwerze sa 2 dyski, pierwszy dysk "C" to system, program files itp., drugi
> dysk "D" ma 12Tb (raid 5)
> Chcialbym aby nowo zakladane profile userów domenowych trafialy na duzy dysk D
> oraz wszystkie pliki (poczta OE, ksiazka adresowa), cały pulpit i moje dokumenty
> byly na dysku "D"
dobrze, w polisach mozesz przekierowac Pulpit, Moje dokumenty, menu
start oraz dane aplikacji, dziala w miare dobrze, to jest w konfiguracji
komputera, gdzie dokladnie i jak to ustawic to ci nie powiem bo nie ma
mnie teraz w "fabryce" niemniej jest tam mile ustawienie ze system przy
podlaczeniu sie nowego usera sam zaklada mu folder i podfoldery dla
pulpitu, md etc. Minusem jest to ze nadaje prawa tylko dla userow, wiec
administratorzy domeny nie moge tam wlezc... (chyba ze pomieszasz w
zabezpieczeniach ale to dla kazdegu usera z osobna)
Uwaga: przekierowanie danych aplikacji moze nie byc calkiem dobre,
poniewaz moze ci to duzo zajmowac, duzo programow tam zapisuje.
Aha: musisz ten folder udupstepnic (prawa do zapisu) i ta udostepniona
sciezke wpisujesz w konfig.
Aha nadaj sobie quoty, tzn ze user moze np zapisac max 5G, ja robie
jeszcze tak w skryptach startowych ze tworze userom folder "Prywatne"
ktory znajduje sie w ich profilu na dysku loklanym, bo czesto brakuje im
miejsac, a tam niech se trzymaja swoje zdejecia czy inne pasci.
Wlacz sobie w polisach "czekanie na siec" i wylacz pliki offline
zwlaszcza dla przekierowanych folderow, z reszta jak uwazasz.
> Zalozenie jest takie ze user loguje sie do swojego XP i moze otwierac i
> zapisywac swoje pliki wlasnie na ten dysk "D".
poprzez mojedokumenty pulpit i daneapp
> Z kolei jak zaczalem czytac o tzw. mobilnych profilach, to jak to zrozumialem,

ie musisz miec mobuonych profili, to raczej zameczyloby ci architekture
sieciowa. Przy tym co opisalem caly profil procz tych 3 wymienionych
folderow sa przechowywane lokalnie, po co ci trzymanie np Tempow na
serwerze??
oznacza ze w momencie logowania sie takiego usera do domeny, jego cały
profil
> "zasysany" jest z serwera co np. przy około 300 uzytkownikach moze chyba
> potrwac, srednio kazdy z nich ma po 2Gb do 4Gb plikow.
2-4G moze miec swoich pasci a co dopiero "nie ich" zawartosc profilu...
Wszystko zalezy od specyfiki fabryki i ludzi.
> Jak to najlepiej rozwiazac, maszyna jest powiedzmy mocna, 4 fizyczne procki,
> 32Gb RAM'u dyski FC 15 obr/min. w RAID'ach 5
> A moze nie tedy droga, moze mnie ktos nakierowac na najbardziej przyjazne, oraz
> wydajne rozwiazanie w/w problemu.

zalezy co doklanie chcesz, ja np przekierowywuje tylko pulpet i md
poprzez co jesli user sie przesiadzie na innego kompa to ma ustawiniea
np wygladu z tamtego kompa nie "swoje", minusem np w tym przypadku jest
to ze nie ma poczty, ale u mnie moze miec dostep poczty przez http.
jesli przekierujesz daneapliakcji i bedziesz tworzyc konfiguracje poczty
(OE) w skryptach startowych to powinno to dzialac.