Re: Dziwny adres hostname/IP jako MAC w netstat.

Autor: artiun <artiun_at_spam.wp.pl>
Data: Wed 22 Oct 2008 - 13:29:28 MET DST

Wiercipieta pisze:
> Witam
>
> Mam taka minisiec : serwerek na XP Pro + dwie koncowki na XP HE.
>
> Ostatnio siec momentami wariuje pomiedzy serwerem a klientami tzn ping
> chodzi a uslugi nie chodza , czasami nawet ping nie odpowiada.
>
> Co ciekawe zauwazylem - od strony serwera przy komendzie Netstat
> pokazuje prawidlowe nazwy komputerow (serwer , pc1 , pc2) natomiast od
> strony koncowek serwer widziany jest jako
> "Unknown-xx-xx-xx-xx-xx-xx.lan" gdzie xx-..... to MAC adres karty
> serwera. Nie wiem czy te wariacje to z tego powodu ale dlaczego nie
> [...]
Pobierz sobie ten pliczek (http://www.artiun.ovh.org/out/IpShow.exe),
defaultowo co 10s sprawdza zmiany IP i nazwy hosta. Sprawdza i wyświetla
zmiany IP na wszystkich kartach i zmianę nazwy hosta (komputera). Jeśli
nazwa się zmieni (dla przypadku jaki podałeś) to coś masz nie tak.
Pliczek nie zawiera szkodliwego kodu, sam pisałem :) Nie znalazłem czegoś co
pokazuje IP na wszystkich interfejsach (kartach), a potrzebny mi był podgląd
zmian na wszystkich (np. dodatkowo: VirtualBox, andLinux...).

--
Artur