Re: autostart.ini, autorun.ini

Autor: Piotr Palusiński <perfekt_xl_at_invalid.wp.pl>
Data: Sun 19 Oct 2008 - 15:05:48 MET DST

In news:Xns9B3C6DA658727MrRoger@153.19.250.122,
*JP* <MrRoger[WYTNIJ-TO]@poczta.onet.pl.invalid> typed:
> Subject: autostart.ini, autorun.inf - problem
> From: JP <MrRoger[WYTNIJ-TO]@poczta.onet.pl.invalid>
> Newsgroups: pl.comp.pecet
>
> Witam;
>
> Przekopalem chyba caly internet, wyprobowalem wszelkie mozliwosci i NIC.
> Czy zna ktos skladnie polecenia w autorun.inf wywolujace kolejno dwa
> pliki? Chodzi mi m.w. o cos takiego:
>
> [autorun]
> open=XXXX.exe
> icon=XXX.ico
> shellexecute=strona.html
>
> Jak to u czorta wykonac? Testowalem kilkanascie polecen na Viscie i XP i
> [...]

1.Kliknij prawym przyciskiem myszy i wybierz nowy>dokumet testowy >nadaj
mu nazwe index.html
2.Teraz umiesc na utworzonej stronie www odnosnik do pliku ,najwygodniej
i szybko zrobisz to w notatniku trzymajac Shift klikasz prawym
przyciskiem myszy na index.html.Z menu wybierasz otworz z...i wybierz z
listy
NOTEPAD.
wpisujesz do niego np.(chcesz uruchomic chomik.exe i inne) :
<HTML>
<A HREF="chomik.exe">URUCHOM PROGRAM CHOMIK.EXE< /A><BR>
<A HREF="gierka.exe">URUCHOM PROGRAM GIERKA.EXE< /A><BR>
<HTML>
jezeli program na plycie ma byc umieszczony w katalogu to podaj sciezke
dostepu i np chomik.exe jest umieszczony w folderze Programy to zpis ma
byc "Programy/chomik.exe" itd. j.w.
Zapisz dokumet index.html
Teraz przygotuj plik autorun.inf
Postepujesz jak wyzej i w notatniku wpisujesz:
[autorun]
open = start index.html
icon = ikona.ico
Zapisz plik jako autorun.inf
Mozesz teraz przetestowac umieszczajac plik index.html w tym samym
katalogu co program do wypalania i kliknac na nim zobaczysz efekt.
Musisz pamietac aby plyta dzialala prawidlowo musza znalezc sie w niej
nastepujace pliki : index.html ,chomik.exe,gierka.exe, autorun.inf i
ikona.ico

PS.
Wpisanie polecenia START przed nazwa pliku - jest niezbedne, by system
operacyjny wiedział, że jest to plik zarejestrowany i odnalazł program,
który go uruchamia - w tym przypadku przeglądarka domyślna.
Inaczej jest to komenda systemowa i nie potrzeba pisać programu typu
start.exe, jest to całkiem coś innego.
Plik start.exe umiesc na plytce, identycznie jak umieszczasz plik
autorun.inf w tym samym glownym katalogu.
Jesli nie masz pod reka pliku start.exe , to masz go tu
http://fuhperfekt.republika.pl/START.EXE