Re: Pelna sciezka do katalogu "pulpit"

Autor: Piotr Palusiński <perfekt_xl_at_invalid.wp.pl>
Data: Sun 12 Oct 2008 - 19:29:26 MET DST

In news:slrngf44bg.7ov.zbREMOVE_THIS@sarge.my.own.domain.no-net,
*Z* <z@localhost> typed:
> Panowie (ew. Panie): jak najniezawodniej otrzymać w Windowsach pełną
> ścieżkę do katalogu "Desktop" bieżącego użytkownika?
>
> Z góry zaznaczam, że nie pytam o recepty typu "C:\windows\<user>\pulpit" -
> tylko chodzi mi o rozwiązanie uniwersalne, czyli:
>
> - niezależne od wersji Windows
> (95/98/Me/NT/200x/XP/Vista/i_co_tam_jeszcze)
> - niezależne od wersji językowej (Polacy mają "Pulpit" - ale Anglosasi
> już "Desktop", a Hiszpanie pewnie jeszcze coś ciekawszego...)
> - potrzebna mi ścieżka PEŁNA, czyli razem z literą drajwu

> [...]

Dokonaj zmian w tych kluczach.
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders
Common Desktop=C:\Documents and Settings\All Users\Pulpit
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders
Common Desktop=%ALLUSERSPROFILE%\Pulpit
HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders
Desktop=C:\Documents and Settings\dany_user\Pulpit
HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders
Desktop=%USERPROFILE%\Pulpit

Lub foldery systemowe takie jak: Pulpit, Moje Obrazy, Moje Dokumenty
możemy przenieść w dowolne miejsce za pomocą programu Folder Redirector.
http://windowsxp.mvps.org/folderredirector.htm
Na początku "Backup shell folder path" powstanie plik .reg, który można
kliknąc gdy się coś sknoci albo nam się znudzi inna lokalizacja.

PS. To jest 'mrowcza praca', ale do wykonania (dotyczasowe aplikacje maja
juz zapisane sciezki do biezacej lokalizacji). Wyeksportuj poszczegolne
drzewa klluczy do pliku reg, nastepnie wyedytuj np. w WORD i dokonaj zmian.
Po wpisaniu nowej ścieżki przesuń cały katalog np: Pulpit w inne miejsce
na twardym dysku.