Re: XP wewntrz VirtualBoksa

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sun 05 Oct 2008 - 21:12:57 MET DST

Dnia Sun, 5 Oct 2008 20:29:11 +0200, Konrad Kosmowski napisał(a):

> Powiem inaczej - nie ma takiego obowiązku.
> Załóżmy taką sytuację:
> posiadam legalne XP Prof. PL BOX, zainstalowałem go sobie na VMware
> Server i go nie aktywowałem bo taki mam kaprys (jak się skończy czas na
> aktywację to zainstaluję sobie od nowa). Twoim zdaniem łamie prawo? :)

Nie tyle prawo, ile licencję. Oczywiście, możesz się z tym nie zgadzać,
ale nie wpieraj ludziom swoich osobistych przekonań, bo ich wpuszczasz
na minę.

Przeczytaj uważnie poniższy tekst licencji na XP Pro SP2 w wersji FPP
(czyli BOX):

"1. UDZIELENIE LICENCJI. Firma Microsoft udziela Licencjobiorcy
następujących praw, pod warunkiem przestrzegania przez niego
wszystkich postanowień niniejszej Umowy Licencyjnej:

1.1 Instalacja i używanie. Licencjobiorca może zainstalować, używać,
uzyskiwać dostęp, wyświetlać i uruchamiać jedną kopię Oprogramowania na
jednym komputerze, takim jak stacja robocza, terminal lub inne
urządzenia („Komputer Stacji Roboczej”). Na jednym Komputerze Stacji
Roboczej Oprogramowanie nie może być używane jednocześnie przez więcej
niż dwa (2) procesory.

1.2 Obowiązek aktywacji. Prawa licencyjne udzielone na mocy
niniejszej Umowy Licencyjnej są ograniczone do pierwszych trzydziestu
                        ^^^^^^^^^^^^^^^
(30) dni po pierwszym zainstalowaniu Oprogramowania przez
Licencjobiorcę, o ile nie dostarczy on informacji wymaganych do
aktywacji posiadanej przez niego licencjonowanej kopii w sposób
opisany podczas procedury instalacyjnej Oprogramowania. Licencjobiorca
może dokonać aktywacji Oprogramowania za pośrednictwem Internetu lub
telefonicznie, co może podlegać opłatom telekomunikacyjnym. Jeśli
Licencjobiorca zmodyfikuje sprzęt komputerowy lub zmieni
Oprogramowanie, może być potrzebna ponowna aktywacja. Oprogramowanie
zawiera środki technologiczne zabezpieczające Oprogramowanie przed
użyciem bez licencji. Firma Microsoft będzie wykorzystywać te środki,
aby potwierdzić, że Licencjobiorca posiada legalnie licencjonowaną kopię
Oprogramowania. Jeśli Licencjobiorca nie używa licencjonowanej kopii
Oprogramowania, nie ma prawa do instalowania go ani przyszłych jego
aktualizacji. Podczas tego procesu firma Microsoft nie będzie pobierać
z Komputera Stacji Roboczej Licencjobiorcy żadnych informacji
pozwalających na jego osobistą identyfikację."

P.S. Treść poszczególnych licencji dotyczących produktów firmy Microsoft
znajdziesz tutaj:
http://www.microsoft.com/poland/licencje/menu/zrodla.aspx#cs012

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]