Re: Blokowanie ustawień profilu w Outlook Express

Autor: Grzegorz Niemirowski <gnthexfiles_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 02 Oct 2008 - 12:09:51 MET DST

Temporary User <temporary_user@o2.pl> napisał(a):
> Witam,
> Jak zablokować profil użytkownika Outlook Express-a, tak aby zwykły
> użytkownik nie był wstanie dodać nowego profilu i edytować istniejącego?
> Środowisko pracy to Windows Server 2003, użytkownicy łączą sie przez
> Terminal Serwer i na nim pracują, użytkownicy mają poblokowane wszystko
> co da sie zablokować, ale _muszą_ korzystać z Outlook Express, nie
> chcę aby użtkownicy dodawali profile, usówali, modyfikowali cokolwiek
> w OE, program ma im służyć tylko do odbioru i wysłki poczty.
> Pozdrawiam,
> [...]

Możesz zablokować ustawienia kont.

Aby zablokować możliwość edycji kont, należy w kluczu
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Outlook Express utworzyć wartość typu
DWORD o nazwie "No modify accts" i wpisać do niej 1. Aby wyłączyć blokadę
należy wpisać 0 lub usunąć wartość. Ponieważ wpis jest w kluczu
HKEY_LOCAL_MACHINE, dotyczy wszystkich kont w systemie.

Jeszcze inna możliwość to zabranie użytkownikom praw modyfikacji ich kluczy
OE w rejestrze. Nie testowałem jednak tego sposobu.

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/