Re: WariujÄ…cy Explorer.exe - kolejne starcie

Autor: Piotr Palusiński <perfekt_xl_at_invalid.wp.pl>
Data: Sun 21 Sep 2008 - 09:10:07 MET DST

In news:gb3ap0$ng4$1@nemesis.news.neostrada.pl,
*Osadnik* <osadnik.www@wp.pl> typed:

> Skoro dłubie prawie kilka miesięcy to nie jest to parę minut po prostu
> optymalizacja system tak bardzo szczegółowa ale niezbyt naruszająca
> wszystko ramach normy.

No bez przesady, że to trwa kilka miesiecy.

> Swoja droga zauważyłem coś dziwnego.
> Jeśli wchodzi przez START -> Mój komputer to foldery maja niezmienione
> ikony. Jak wchodzÄ™ przez jakiÅ› folder na pulpicie i poruszam sie po
> drzewie to ikony są zmienione. Szczeka mi opadła. O co chodzi?

A nie kasowałeś z rejestru wartość "IsShortcut":
HKEY_CLASSES_ROOT\lnkfile
HKEY_CLASSES_ROOT\piffile
HKEY_CLASSES_ROOT\InternetShortcut
lub usuń plik przechowujący ikony, może być uszkodzony.
Jest on ukryty w katalogu D&S\user... i ma nazwÄ™ IconCache.db
Jest to plik, w którym Windows przechowuje kopie ikonek pobranych z różnych
plików w celu ich wyświetlenia.
Co jakiś czas warto go wykasować, bo ciągle rośnie o nowe ikonki, nie
mówiąc już o tym, że przy zmianie np.ikonki skojarzonej z danym typem
pliku Windows wyświetla uparcie starą.
Po restarcie wszystkie ikonki powinny odzyskać właściwe barwy i kształty.