Re: zmiana adresu serwera, pracownia szkolna

Autor: Jacek Kalinski <jacek_kal_at_go2._NOSPAMPLEASE_.pl>
Data: Fri 05 Sep 2008 - 23:13:33 MET DST

W artykule <g9ru00$7v7$1@mx1.internetia.pl> dariusz napisał(a):

> Chodzi o sytuacje gdy router od TP SA w pracowni szkolne jest taki, że
> nie da się mu zmienić adresu interfejsu i ma 192.168.0.xxx a adres
> serwera szkolnego na którym jest sbs2003 ma 192.168.0.xxx

I w czym to przeszkadza? Routerowi ustaw np: 254, a serwerowi 1.

> Wiem ze procedura zmiany głownego adresu serwera polega na wybraniu z
> zarzadzania serwerem zmiany adresu serwera i nastepnie zmianu a w
> bodajrze dwoch plikach adresu na wlasciwy ale nie pamietam jakie to
> pliki (rozszerzenie). Czy ktos moze mi przypomniec ? :)

W plikach?? Wątpię. Chyba, że masz na myśli plik hosts:
C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\
A zmienić adresy (poza interfejsem sieciowym) powinieneś tam, jakie
role masz na serwerze uruchomione, np: DNS, DHCP.

PS: a czemu nie możesz zmienić końcówki routera, co jest rzeczą dziecinnie
prostą, tylko zabierasz się do problemu jak "pies do jeża"?

Jacek