Re: XP i limit pamięci (3.2 GB) oraz pamięć wirtualna

Autor: Grzegorz Niemirowski <gnthexfiles_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 04 Sep 2008 - 12:40:22 MET DST

Marcin Narzynski <narzynka.to_usun@a_to_wykasuj.onet.pl> napisał(a):
> Witam,
> Wiadomo, że XP nie umie poradzić sobie z pamięcią RAM ponad 3.2 GB.
> Zastanawia mnie więc, czy mając 4 GB RAM warto jeszcze włączać
> jakąkolwiek pamięć wirtualną. Czy XP pamięć wirtualną traktuje jakoś
> inaczej i nie dotyczy jej limit 3.2 GB? Czy bez pamięci wirtualnej
> grozić mi mogą zawieszenia systemu po przekroczeniu 3.2 GB, czy tylko
> pojawi się jakiś stosowny komunikat?
> MN

Nie dotyczy. Ograniczeine 3.2 wynika bowiem z ograniczeń architektury
32-bitowej i zależy od sprzętu. Na jednym kompie będzie 3.1, na innym 3.3.
Jak jest PAE to i 4 GB może być widoczne. Z pamięcią wirtualną, która jest
plikiem a nie fizycznymi kostkami nie będzie problemu.

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/