Re: Dwa systemy operacyjne i wspólna partycja - problem

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Tue 02 Sep 2008 - 22:50:17 MET DST

Dnia Tue, 2 Sep 2008 21:15:07 +0200, Jarek P. napisał(a):

> [...]
> widoczna z obu systemów, ale jedynie dane zapisane przez pierwszy
> system są bez problemu widziane i z jednego i z drugiego. Jeśli
> zapiszę na niej cokolwiek z poziomu drugiego systemu, to potem
> pierwszy system przy jego bootowaniu robi "checking file system"
> na tej partycji, zaczyna cośtam naprawiać po czym okazuje się, że
> to, co zapisał drugi system z dysku znika.
> Jak to obejść? Pierwsze, co się nasuwa, to zrobienie z tej
> trzeciej partycji również primary, ale ten mój bootloader wtedy
> zostawia tylko jedną widoczną, pozostałe ukrywa.

Być może ta partycja została po prostu źle założona, ze złą geometrią.
Usuń ją wraz z dyskiem logicznym na niej i załóż od nowa, korzystając z
jakiegoś przyzwoitego narzędzia trzymającego się standardów. Na przykład
z BootIt http://www.terabyteunlimited.com . Geometria wszystkich trzech
partycji musi być _identyczna_.

> Ewentualnie, czy
> można jakoś wyłączyć owo automatyczne sprawdzanie błędów na dysku
> przy starcie?

Nie polecam. Chyba że chodzi Ci o efekt podobny do stłuczenia
termometru.

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/