Dwa systemy operacyjne i wspólna partycja - problem

Autor: Jarek P. <jarek[kropka>
Data: Tue 02 Sep 2008 - 21:15:07 MET DST

Z różnych powodów muszę miec na jednym laptopie dwa niezależne i
NIE WIDZĄCE SIĘ systemy Windows XP. Zrobiłem to tak, że
podzieliłem dysk na trzy partycje, dwie z nich są typu primary na
każdej z nich siedzi jeden XP, jako bootloader realizujący
uruchamianie jednego systemu a ukrywanie partycji z drugim
wykorzystuję bardzo fajny programik "gag". I do tego momentu
wszystko jest pięknie. Problem dotyczy tej trzeciej partycji,
która z założenia miała być partycją dostępną dla obu systemów.
No i niestety. Partycja ta jest typu extended i o ile dobrze
problem rozumiem jest "jakoś" powiązana z pierwszą z partycji
primary. Efekt jest taki, że owszem, trzecia partycja jest
widoczna z obu systemów, ale jedynie dane zapisane przez pierwszy
system są bez problemu widziane i z jednego i z drugiego. Jeśli
zapiszę na niej cokolwiek z poziomu drugiego systemu, to potem
pierwszy system przy jego bootowaniu robi "checking file system"
na tej partycji, zaczyna cośtam naprawiać po czym okazuje się, że
to, co zapisał drugi system z dysku znika.
Jak to obejść? Pierwsze, co się nasuwa, to zrobienie z tej
trzeciej partycji również primary, ale ten mój bootloader wtedy
zostawia tylko jedną widoczną, pozostałe ukrywa. Ewentualnie, czy
można jakoś wyłączyć owo automatyczne sprawdzanie błędów na dysku
przy starcie?
Wszystkie partycje sformatowane jako NTFS

J.