Re: [ Windows XP Professional SP2 PL ] Zmiana domeny/grupy roboczej niemożliwa

Autor: Jacek Kalinski <jacek_kal_at_go2._NOSPAMPLEASE_.pl>
Data: Mon 01 Sep 2008 - 15:31:36 MET DST

W artykule <slrngai8j1.2jk.mateusz@public.um.trzebinia.pl> Mateusz
Szczyrzyca napisał(a):

> Mam mały problem z przypisaniem jednego komputera do domeny lub grupy
> roboczej - poprostu jest to niemożliwe, bo mam pola wyboru zaszarzone.

Nie bawiłeś się gpeditem ani żadnym innym programem do ograniczania
uprawnień (np: xp antispy)?

Spróbuj założyć drugie konto admina i z niego sprawdzić czy będziesz
mógł zmienić ustawienia sieci.

> Obszukałem trochę Google i pomoc techniczną Microsoftu. Znalazłem
> jeszcze problem tego typu, iż polecenie `net view` w cmd.exe
> zwraca: http://www.annihitek.net/winxp1.png

net view korzysta m.in. z usługi Stacja Robocza.
Jeśli jest ona zatrzymana, efekt jest identyczny jak na obu
zrzutach ekranu. Dlatego obstawiam, że to ona się rozsypała.
Porównaj również wpisy rejestru dla klucza:
HKLM\System\CurrentControlSet\Services\lanmanworkstation

Nawet jeśli powyższe niewiele pomoże, to może chociaż będziesz
dalej wiedział po czym w google (po jakiej nazwie usługi) szukać.

Jacek