Re: Zaszyfrowalem dysk systemowy Trucryptem - moje wrazenia

Autor: mescalero <mescalero_at_vp.pl>
Data: Sun 27 Jul 2008 - 21:46:32 MET DST

Michal Kawecki wrote:

> To ja poproszę o testy związane z "moją" działką, tj. z odzyskiwaniem i
> naprawą danych. Klepnij parę razy reset w trakcie intensywnych operacji
> zapisu plików, pozwól na wykonanie chkdsk po restarcie i podaj zakres
> uszkodzeń. Ponadto spróbuj zapuścić jakieś narzędzia dyskowe z CD, bez
> systemu, i sprawdź, czy da się cokolwiek zrobić z partycją tudzież z
> systemem plików (np. odzyskać zeń dane - zakładam, że jakaś możliwość
> załadowania modułu dekodującego TC do pamięci istnieje poza systemem).

Jeśli chcesz korzystać z narzędzi umieszczonych na CD w celu dostępu do
zaszyfrowanej TC partycji systemowej to sprawa jest dość prosta.
Programy te muszą pracować w środowisku wspieranym przez TC np. Windows
(UBCD4Win) lub Linux (LiveCD ze dodanym TC). Po zbootowaniu "obcego"
systemu np. z płyty podmontowujesz rzeczoną partycję (systemową lub nie)
i wtedy naprawiasz.

Także narzędzia (Free)DOS'owe lub z własnym "szytym na miarę"
środowiskiem raczej odpadają.