Re: brak pamięci a wolnego ramu 1,5GB

Autor: Sempiterna <rzopa_at_amorki.pl>
Data: Tue 22 Jul 2008 - 13:46:38 MET DST

Użytkownik "zlotowinfo" <usuntousun@go2.pl> napisał w wiadomości
news:g64b5l$1se$1@inews.gazeta.pl...
> nie mam już siły system się sypie, problemy z uruchamianiem aplikacji
> 2gb ram system czasami się sam restartowal
> 3gb ram wirtual 64-200 - problemy z brakiem pamięci
> 3gb ram wirtual 380-640 - właśnie testuję
>
> nie czaje tego po co wirtualna pamięć systemowi który ją fizycznie ma
> jeszcze dużo
> da się coś zmienić w ustawieniach?

Np. wyłączyć... Jeśli jakiś program jej potrzebuje, to będzie pyskować
(np. demo Command of Heroes, bez swapa pyszczy, ze musi mieć
przynajmniej 768 MB onego, choć cały mieści sie w 2 GB RAM. Już Wiedźmin
Demo potrzebuje więcej pamięci, a o swapa nie pyskuje). Źle napisane
programy bez swapa mogą wyczyniać cuda.
Poza tym... MemTest co pokazał? (minimum 3 cykle, a dobrze przynajmniej
całą noc).

> cos ala conservative swap space, ale to chyba było w win98

Jeśli nie ma programów potrzebujących swapa - to go wyłącz. Jeśli nie
chcesz wyłączać, to idź na całość - daj minimum i maksimum 4095 MB i
jeśli to będzie potrzebne, zdefragmentuj go. To, ile teraz dajesz wydaje
mi się wartością b. małą i myślę, że nie ma sensu.
BTW. w systemach NT też jest opcja Conservative, tylko inaczej
realizowana.
Przede wszystkim jednak dokładnie przetestuj pamięć, posprawdzaj, czy
sprzęt nie jest podkręcony, sprawdź w BIOSie napięcia, wreszcie,
posprawdzaj złącza kabli dyskowych i zasilania, a także sprawdź, czy i
jak zmienia się napięcie wyjściowe z zasilacza. Jeśli komp. jest
włączony do gniazdka bez uziemienia/zerowania, to podłącz - niektóre
komputery lubią dziwaczyć bez "bolca". Wyeliminuj (bo to bardzo
niebezpieczne, jeśli jest - grozi bardzo poważnymi skutkami, mimo, że na
codzień wygląda niegroźnie) jednoczesne połączenie do zerowania i
uziemienia.

--
D4
Abecadło z pieca spadło,