Re: Blad z checkdisk

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sun 20 Jul 2008 - 22:07:12 MET DST

Dnia Sun, 20 Jul 2008 21:54:31 +0200, Gabriel napisał(a):

> Użytkownik "Piotr Palusiński" <perfekt_xl@invalid.wp.pl> napisał w
> wiadomości news:g5tca2$48c$1@inews.gazeta.pl...
>
> Na wszystkich partycjach oprocz c: jest ok.
> Natomiast na dysku c: (systemowy) napisane jest ze "stwierdzono,że wolumin
> zawiera przynajmniej jeden nieodwracalny problem"
> No i nie wiem co to moze byc, bo wszystko chodzi ok, tylko podczas ladowania
> systemu pojawia sie komunikat o ktorym pisalem we wczesniejszym poscie.

Niestety ale wygląda na to, że zdarzyła się bardzo rzadko spotykana
sytuacja jakiegoś szczególnego uszkodzenia systemu plików. A ponieważ
chkdsk jest jedynym narzędziem, które zajmuje się jego naprawą, i on nie
daje sobie rady, to pozostaje zrzucić dane z tej partycji, sformatować
ją i dane odtworzyć. Obawiam się tylko, że z uwagi na ten błąd możesz
mieć problem z użyciem programu do tworzenia obrazów partycji, bo
większość z nich testuje spójność systemu plików i odmawia dalszej
pracy, jeżeli nie jest ona zachowana.

Sugerowałbym jeszcze użycie na koniec jakiegoś programu diagnostycznego
do dysku twardego, bo to może być problem sprzętowy. Każdy producent
taki program udostępnia, ale dla ułatwienia podam listę z odnośnikami:
http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=287 .

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/