Re: Zaszyfrowalem dysk systemowy Trucryptem - moje wrazenia

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Fri 18 Jul 2008 - 21:04:37 MET DST

Dnia Fri, 18 Jul 2008 18:30:55 +0200, Piotr Smerda napisał(a):

> Ale z drugiej strony nie mamy *ŻADNEJ* pewności, że jakiekolwiek zamknięte
> oprogramowanie z funkcją szyfrowania ma rzeczywiście poprawnie i
> bezpiecznie zaimplementowane algorytmy szyfrujące i nie ma w sobie żadnej
> furtki czy to dla producenta czy dla służb specjalnych.

Takiej pewności nie ma w przypadku *żadnego* oprogramowania zamkniętego,
także takiego, za które płaci się duże pieniądze.

> Szczerze mówiąc przy skompilowanym przez osobę trzecią kodzie źródłowym
> aplikacji otwartej takiej pewności nie ma również. Dopiero dogłębna analiza
> kodu źródłowego i samodzielna kompilacja daje jako takie poczucie
> bezpieczeństwa.
> Ale powiedzmy sobie wprost - jaki odsetek używających czy to TC czy
> dm-crypt czy innych rozwiązań OpenSource ma jako takie pojęcie o
> programowaniu z zastosowaniem kryptografii i kompilowaniu źródeł?

Dokładnie. Dlatego uważam, że przy wyborze konkretnego rozwiązania przez
(przeciętnego) użytkownika bądź firmę, kryterium dostępu do kodu
źródłowego ma wręcz niewielkie znaczenie. Weźmy za przykład PGP - dostęp
do kodu źródłowego dawno temu zabrano, a PGP dalej jest promowane jako
bezpieczne rozwiązanie. I nikt się jakoś potencjalnymi backdoorami i
ryzykiem szpiegostwa przemysłowego nie ekscytuje.

> No ale to chyba dyskusja na inną grupę :)

Ano.

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/