Re: Zaszyfrowalem dysk systemowy Trucryptem - moje wrazenia

Autor: Piotr Smerda <piotrs00_at_go2hell.pl>
Data: Fri 18 Jul 2008 - 18:30:55 MET DST

On Thu, 17 Jul 2008 22:32:09 +0200, Michal Kawecki wrote:

> Dla takiego celu MS by nie zaryzykował. IMO.
>
> Ale to wszystko i tak jest tylko gdybanie, bo istnienia backdoora w EFS
> nikt nie udowodnił. Niestety, g....m łatwo obrzucić, trudniej je zmyć...

Ale z drugiej strony nie mamy *ŻADNEJ* pewności, że jakiekolwiek zamknięte
oprogramowanie z funkcją szyfrowania ma rzeczywiście poprawnie i
bezpiecznie zaimplementowane algorytmy szyfrujące i nie ma w sobie żadnej
furtki czy to dla producenta czy dla służb specjalnych.
Szczerze mówiąc przy skompilowanym przez osobę trzecią kodzie źródłowym
aplikacji otwartej takiej pewności nie ma również. Dopiero dogłębna analiza
kodu źródłowego i samodzielna kompilacja daje jako takie poczucie
bezpieczeństwa.
Ale powiedzmy sobie wprost - jaki odsetek używających czy to TC czy
dm-crypt czy innych rozwiązań OpenSource ma jako takie pojęcie o
programowaniu z zastosowaniem kryptografii i kompilowaniu źródeł?

No ale to chyba dyskusja na inną grupę :)

--
Pozdrawiam
Piotrek