Re: Zaszyfrowalem dysk systemowy Trucryptem - moje wrazenia

Autor: Tomasz Chmielewski <tch_at_nospam.syneticon.net>
Data: Thu 17 Jul 2008 - 15:20:50 MET DST

Michal Kawecki schrieb:

> XP Home w firmie? Hmm jak to ktoś napisał niedawno: oksymoron.

Bo na laptopach uzywanych w domu nie ma waznych rzeczy, i nikt ich nie
kradnie, i dlatego nie ma potrzeby stosowania tam szyfrowania? ;)

(...)

> Skoro tak uważasz. Życzę powodzenia w odzyskiwaniu danych z dysków w
> razie potrzeby.

A tego nie zrozumialem:

> (EFS) Jest zdecydowanie bezpieczniejszy w razie uszkodzenia struktury
> plików na partycji, dając mi w ogóle szansę na odzyskanie plików. Przy
> Truecrypt szanse te są zerowe.

Czemu te szanse w przypadku Truecrypt maja byc zerowe? Czym sie bedzie
roznic uszkodzenie kilku/nastu/dziesieciu kluczowych sektorow w obu
rozwiazaniach?

Poza tym jest to rozwazanie jakichs skrajnych przypadkow, typu "analiza
odpornosci systemu plikow na badblocki / nadpisywanie dysku losowymi
danymi".

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org