Re: XP nie wstaje

Autor: Sempiterna <rzopa_at_amorki.pl>
Data: Mon 14 Jul 2008 - 11:53:25 MET DST

Użytkownik "FeliX" <felix1@wytnijautograf.pl> napisał w wiadomości
news:g5f5eo$od2$1@mx1.internetia.pl...
> Z pół roku temu zdarzyło mi się dokładnie to samo. Pomogło dopiero
> usunięcie partycji i założenie jej na nowo.
> Macie jakiś pomysł jak zmusić system do startu z tej partycji bez
> usuwania jej i ponownego zakładania (mam tam pełno danych)

Jeśli możesz - zdefragmentuj gdzieś dysk.
Jeśli to to, co podejrzewam - może pomóc.
Chodzi o wyjście poza pierwsze 128 GB dysku jakiegoś pliku systemowego,
kawałka MFT, czy jakiegoś indeksu. Jeśli defragmentacja zrzuci plik
bliżej początku dysku, to może okazać się pomocne. Plik systemowy może
wylądować poza tą granicą przy dokonywaniu aktualizacji automatycznych.
Czy Twój laptop ma BIOS widzący więcej, niż 128 GB dysku?
Linia NT do działania BIOSu wprawdzie nie potrzebuje, ale do startu - to
raczej tak. Jeśli BIOS nie obsługuje dysku powyżej 128 (137) GB, lub to
samo loader, to masz kłopot.

Poza tym - jak długo czekasz z tym kursorem?
Spotkałęm się z przypadkami, że do 15-20 sekund trzeba było czekać.

--
D4