Re: Jak uruchomic kilka razy ten sam program

Autor: <f1j_at_k_?>
Data: Sun 06 Jul 2008 - 22:09:13 MET DST

> emule to byl tylko taki przyklad chcialbym znalezc prosta metode na
> odpalenie kilku instacji danego programu w tym samym czasie na serwerze
> tak jak robi sie to za pomoca screena pod linuxem.
> Co myslicie o tym zeby zainstalowac na serwerze kilka VPS i na kazdym z
> nim uruchomic ta sama aplikacje - wtedy aplikacje beda dzialac
> jednoczesnie i nie beda ze soba kolidowac?
> a moze jakis inny prostszy sposob?
no tak ale to bedzie problematyczne a poza tym dzialaja na odrebnych
"maszynach" tzn beda dzialac w roznych warunkach
Wszystko zalezy co i po co (juz to pisalem)

Nie wydaje mi sie zeby bylo narzedzie lub sposob (oprocz maszyn
wirtualnych - ale wtedy musisz miec dodatkowe licencje na win z tego co
wiem) w srodowisku windows, poniewaz tu jest odwieczny problem
programistow niz samego systemu (chociaz spowodowane tym ze produkty MS
byly na poczatku sigleuserowe - np win95 nie mial opblugi praw, userow
etc) - dlatego tez programisci czesto olewaja wieloyzytkownikownosc i
prawa dostepu i Imho popelniaja bledy np trzymajac konfiguracje w ini w
programfiles zamiast w profilu uzytkownika, czy np zapisuja rzeczy w
regsach maszyny (HKLM) a nie uzytkownika (HKCU) a najczesciej nie
potrzebuja tam zapisywac.
Podobnie niektore programy do sprawdzenia czy sie juz uruchiomil
sprawdzaja po muteksie (CreateMutex) ktory jest globalny zamiast np
sprawdzac czy okno juz jest (FindWindow)

Niemniej wiekszosc programow nie ma ograniczen co do liczby uruchomien,
wiec czy na pewno ci chodzi o jakies globalne rozwiazanie czy jednak ci
chodzi(lo) o konretny program (emule?)

Aha no mozna stworzyc soft ktory bedzie oglupial sprawdzanie mutextow,
tylko czy jest sens?