Re: SBS 2003 + WinXP - długie połączanie do sieci

Autor: AlinaK <alina.koszycka_at_wp.pl>
Data: Mon 30 Jun 2008 - 15:43:14 MET DST

Domena ma podstawowy serwer oparty na Win 2003 SBS Sp1 z DNS'em. Jedna
karta sieciowa, bo to wewnątrz sieci korporacyjnej więc nie ma
routingu. DNS odpowiada tylko za domenę, resztę przekierowuje na DNS
korporacyjny. Dodatkowo ten serwer ma zaimplementowany serer DHCP
ustawiający na stacjach: IP, Subnet, Gateway, DNS, Wins (to chyba
wszystko)
Drugi serwer (zapasowy - głównie backup dla bazy domenowej) Win 2003
Enterprise RC2 z zaimplementowanym DNS'em - konfiguracja jak wyżej.
dodatkowego DHCP oczywiście nie ma.

Konfiguracja IP
serwer 1 - 10.152.1.200
serwer 2 - 10.152.1.199
komputery 10.152.1.100 - 10.152.1.190
dns 1 - 10.152.1.200
dns 2 - 10.10.10.2
gateway - 10.152.1.50
subnet - 255.255.255.0

domena - moja_firma.local
komputery: moj_komputer.moja_firma.local

Dodam jeszcze, że w takiej konfiguracji to to działa ze trzy lata.
Dopiero teraz się zorientowałam że podłączanie trwa tak strasznie
długo. Istnieje jeszcze ewentualność, że ostatnio coś mu się
pogorszyło, ale nie mam bladego pojęcia co mogło. Dodawałam do domeny
komputery z systemem vista (były z tym co prawda problemy) ale nie
sądzę żeby to miało wpływ na szybkość podłączania.

Alina