SBS 2003 + WinXP - długie połączanie do sieci

Autor: AlinaK <alina.koszycka_at_wp.pl>
Data: Sun 29 Jun 2008 - 21:29:28 MET DST

Dzień dobry wszystkim!

Mam problem z zestawem Domena AD zbudowana na Windows 2003 SBS i
stacje robocze Win XP, plus dodatkowy -zapasowy serwer AD Win 2003 RC2
z zapasowym DNS'em

Objaw: Od chwili, gdy komputer podczas startu wyświetli niebieski
ekran i zacznie wyświetlać poszczególne komunikaty,
- "Trwa przygotowywanie połączeń sieciowych..." trwa 1 minutę 20
sekund
- "Trwa wprowadzanie ustawień komputera..." trwa 1 minutę 45 sekund
dalej, wprowadzanie zabezpieczeń i sam proces logowania użytkonika juz
jest szybki.

Próbowałam
- wyłączać i łączyć Zasady Grupy, ale to nie pomaga
- wyłączać interface'y sieciowe (fizycznie) przez wyłączenie kart
przełacznikiem - nie pomaga
- ustawiać statycznie konfigurację IP (ze wskazaniem DNS na serwer DNA
i AD) - nie pomaga (DNS jest na tej samej maszynie co AD, )
- wywaliłam antywirusa (w akcie desperacji) - nie pomogło

Jedyne co pomogło, to wywalenie stacji roboczej z domeny i
przeniesienie jej do grupy roboczej. Po tej operacji, to co przedtem
trwało 2 minuti 50 sekund, skróciło się do około 2 sekund.

Przypuszczam że mam jakis problem z DNSami na serwerach - sądzę, że
problem jest w lokalizowaniu serwerów, ale nie wiem jak sobie z tym
poradzić.

Może jakiś specjalista mi - blondynce pomoże?

Ala