Było groźnie i mam szczęście, czy to tylko betka? :)

Autor: Sempiterna <rzopa_at_amorki.pl>
Data: Sat 21 Jun 2008 - 20:34:31 MET DST

Podjąłem decycję o przeinstalowaniu systemu, choć w zasadzie chodził...
ale tak jakoś nie do końca, uznałem, że szybciej i komfortowiej będzie,
gdy całość położę na nowo, miast się bujać ze szczegółami.
Z początku chciałem zrobić instalkę naprawczą, ale się okazało, ze się
położyłą obok. Usunąłem, zmieniłem wpis w boot.ini - i loader melduje
przy starcie, że nie może znaleźć ...../hal.dll, ki diabeł, przecież nie
wywalałem go... chciałem zrobić spod K.O. chkdsk /p (a nawet chyba bez
/p) i zrobiłem, ale wtedy w ogóle straciłem dostęp do dysku (będzie
widać później). Na szczęście mam gotowy dysk z systemem i miałem pod co
podpiąć, aby zobaczyć, co się stało. brak dostępu do dysku, zarówno spok
k.o., jak i z systemu.
Z pewną taką nieśmiałością (to tylko cytat z pewnej głupiej reklamy)
zrobiłem chkdsk /p... przebieg pracy widać tutaj:

Microsoft Windows XP [Wersja 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

c:\>chkdsk d:
Typ systemu plików to NTFS.

OSTRZEŻENIE! Nie określono parametru F
Uruchamianie programu CHKDSK w trybie tylko do odczytu.

CHKDSK sprawdza pliki (poziom 1 z 3)
Ukończono sprawdzanie plików.
CHKDSK sprawdza indeksy (poziom 2 z 3)
Usuwanie błędu w indeksie $I30 dla pliku 5.
Ukończono weryfikację indeksów.

Znaleziono błędy. CHKDSK nie może kontynuować w trybie tylko do odczytu.

c:\>dir d:
Plik lub katalog jest uszkodzony i nieczytelny.

c:\>chkdsk d: /f
Typ systemu plików to NTFS.

CHKDSK sprawdza pliki (poziom 1 z 3)
Ukończono sprawdzanie plików.
CHKDSK sprawdza indeksy (poziom 2 z 3)
Usuwanie błędu w indeksie $I30 dla pliku 5.
Ukończono weryfikację indeksów.
CHKDSK odzyskuje utracone pliki.
Odzyskiwanie oddzielonego pliku Documents and Settings (6309) do pliku
katalogów
 5.
Odzyskiwanie oddzielonego pliku c (12803) do pliku katalogów 5.
Odzyskiwanie oddzielonego pliku disp (66665) do pliku katalogów 5.
Odzyskiwanie oddzielonego pliku cmdcons (88590) do pliku katalogów 5.
Odzyskiwanie oddzielonego pliku cmldr (91408) do pliku katalogów 5.
Odzyskiwanie oddzielonego pliku Bootfont.bin (167281) do pliku katalogów
5.
Odzyskiwanie oddzielonego pliku CONFIG.SYS (190562) do pliku katalogów
5.
CHKDSK sprawdza deskryptory zabezpieczenia (poziom 3 z 3)
Ukończono sprawdzanie deskryptorów zabezpieczeń.
System Windows wprowadził poprawki do systemu plików.

 312569680 KB całkowitego miejsca na dysku.
 257498128 KB w 186616 plikach.
     58760 KB w 7611 indeksach.
         0 KB w uszkodzonych sektorach.
    327448 KB używanych przez system.
     65536 KB zajętych przez plik dziennika.
  54685344 KB dostępnych na dysku.

      4096 bajtów w każdej jednostce alokacji.
  78142420 ogółem jednostek alokacji na dysku.
  13671336 jednostek alokacji dostępnych na dysku.

c:\>

Dysk C: to był awaryjny systemowy, a D: mój właściwy, co mu się kuku
stało.
Na szczęście wszystkie pliki przeżyły. Chyba dobrze mieć NTFS, co nie?
:))
"C" to był katalog z backupem danych... :) (tak, wiem, ale mam tylko
jeden port ATA...)

--
D4