Re: Bootloader Visty i radosne harce po tablicy partycji

Autor: Wojciech \ <spook.no_at_unwanted_mail.op.pl>
Data: Wed 11 Jun 2008 - 22:11:07 MET DST

Michal Kawecki wrote:
> MBR mieści się na początku dysku, a nie na początku partycji.
> Wystarczyło zapoznać się z syntaktyką tego polecenia przed jego
> użyciem.

No... teraz już wiem ;) Swoją drogą ciekawe, że:

a) Początek dysku utożsamiany jest z "zerową" partycją
b) Że fixmbr pozwala na odtworzenie MBR poza miejscem, gdzie powinien zostać
odtworzony.

> I po co te całe kombinacje. Wystarczy ustawić partycję z XP-kiem jako
> aktywną i wykonać fixboot c:.

Tu pojawia się więcej informacji. Okazało się bowiem, że Vista nadpisała MBR
dysku 250 Gb podpiętego jako SATA (bo jest widziany na kanale IDE1). W ten
sposób na dysku z XPkiem pozostał oryginalny MBR, tyle tylko, że nie był
brany pod uwagę podczas rozruchu komputera.

I teraz najlepsze: partycji C: nie da się ustawić jako aktywnej!

> Od tej chwili będzie się uruchamiał XP.

Zrobiłem to przekrętem i "naprawiłem" MBR na 250-tce. Faktycznie wstaje
teraz XP, ale średniawo mnie to satysfakcjonuje...

Pozdrawiam -- Spook.

--
! ._______. Warning: Lucida Console sig!    //)    !
! || spk ||    www.spook.freshsite.pl      / _ """*!